Televízna samovražda

Autor: Michal Hušek | 4.11.2012 o 14:11 | Karma článku: 15,09 | Prečítané:  3265x

Každý to pozná. Sledovanie televízie nie je jednoducho súvislá činnosť, ale skôr program na celý večer. Do tohoto sledovania sa vojde aj večera, návšteva toalety či prečítanie nejakej tej kapitoly z knihy. Prečo? Lebo reklamy.

Jeden by mohol povedať, že nadávať na reklamy je už out, že toto bolo populárne niekedy v 90tych rokoch. Lenže situácia sa odvtedy zmenila. Pamätám si, že keď som vtedy sledoval napríklad nejaký dokument z Ameriky, nechápal som, prečo približne každý 10 minút po prestrihu opakujú kľúčové fakty. Robili to preto, lebo každých 10 minát nasledovala pri Americkej premiére reklama. Dnes už sme Ameriku dobehli. Už nemáme len prestrih, ale naozaj tam máme reklamu v rovnakej frekvencii.
Minule som chcel pozerať akýsi film. Jeho minutáž v programe sa mi zdala prehnaná a tak som ju porovnal z údajom z filmovej databázy na internete. Výsledok- do vysielaného filmu televízia zaradila vyše hodinu reklám. A to je už troška priveľa.
A ako som to vyriešil? Pozrel som si daný film na internete. A naozaj som skončil o tú hodinu skôr. A toto je ten princíp, na základe ktorého tvrdím, že televízie páchajú samovraždu.
Prečo by som mal pozerať hodinu reklám, keď si môžem film s totožným komfortom pozrieť bez reklám a kedy chcem?
V pozadí tohto princípu vykukuje jedna vec, ktorú je treba objasniť. Tou vecou je internetové pirátstvo. Z môjho blogu sa  môže zdať, že proste píšem aby ľudia nepozerali televízie a radšej pirátili filmy. Ale tak to nieje, i keď to nedávno ešte platilo. Nieje tomu tak dávno, keď oficiálna distribúcia filmov bola cez fyzické dvd a pirátska od švédskych chlapcov z Pirátskej zátoky. Komfort oficiálnej cesty a neoficiálnej bol nezrovnateľný. Podľa mňa, má právo užívateľ žiadať od oficiálneho distribútora rovnaké pohodlie, rýchlosť a výber, ako mu vie zabezpečiť pirátsky zdroj.
To sa však našťastie už stalo. Hovorím hlavne o rôznych servroch umožňujúcich online sledovanie za rozumný poplatok. Nemám tak ani na mysli projekty, ktoré na našom trhu už fungujú, ale skôr tie, čo k nám zanedlho dôjdu. Nechcem nikomu robiť reklamu, ale každý si ľahko zistí, kto v Amerike predáva a streamuje filmy. Ceny sú dobré, výber obrovský.
Pomaly sa prebúdza kategória SmartTV, s ktorou je ešte jednoduchšie používať podobné projekty. Ale nieje treba kupovať predražené televízory. Kto je šikovný, tak svoju TV premení na plnohodnotnú SmartTV za 100 dolárov prípadne stačí pripojiť starší notebook. Komfort je nižší, ale investície tiež.
Človek si sadne večer k televízoru, nakliká svoj obľúbený film, zaplatí asi toľko ako za dvd v papierovom obale zo stánku. A pozerá. Pohodlne, legálne, bez reklám.
A televízie oprávnene prichádzajú o divákov. Ak nevymyslia rýchlo nový reklamný model, môže ich to stáť krk.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Architekt: Niektoré sedačky sú zámerne nepohodlné

Aké zásadné chyby robíme pri zariaďovaní obývačky a kam umiestniť televízor?

SVET

Muž zastrelil vo Fínsku starostku mesta a dve novinárky

Každú zasiahol ranami z pušky do hlavy a trupu.

EKONOMIKA

Zakladateľ siete pre milionárov: Neukazujú len bohatstvo, ale to, ako žijú

Sociálna sieť Rich Kids nie je pre každého.


Už ste čítali?